Hogyan növelhető lakáshirdetésünk nézettsége?

Őszintén? Fogalmam sincs. Én csak egy amatőr vagyok. Csak azt tudom, én mit és miért csinálok. Vagy jól, vagy rosszul - de legalább élvezem.

Kb. 1,5 hónapja adtam fel az első lakáshirdetést - még kép nélkül, az ingatlan.com-on. 

Amikor később képeket is feltöltöttem hozzá, brutális nézettsége lett, 100-200 látogató is megnézte egy nap, 1, vagy néha 2 ember a lakást is megnézte naponta. Máshonnan nem is jöttek - onnan viszont sokan. 

Aki felfedte a telefonszámom, általában meg is nézte a lakást - viszont nagyon sok ingatlanturista jött. Nem is tudtam, mit keresnek itt, el se tudtam képzelni, honnan lenne pénzük a lakás megvásárlására - volt, aki el is mondta, hogy a férjének esze ágában sincs a belvárosba költözni, ő mégis lakásokat nézeget. Hurrá, -1,5 óra az életemből. Persze nyaralás is közbejött, akik a nyaralás alatt megnézték volna, mind felszívódtak amire hazaértünk. Az árat is magasra lőttem be, és leszögeztem, hogy nincs alku (arról a bizonyos - árulgatom, hátha elviszi valaki, 3 millióval az átlag feletti árról beszélünk). Motivációm sem igazán volt, úgy voltunk vele, hogy ráérünk, max. kiadjuk. Az szabadidőm viszont fogyott. Én alkalmazkodtam mindenkihez.

1-2 hete fordult a kocka - egyszerűen elegem lett az ingatlan mutogatásából. Elegem lett a sok céltalan ingatlanturistából. Komoly érdeklődő is volt persze, nem is egy, akinél ez az ingatlan lett a 2. befutó - az ár miatt viszont a másikat választották (hiszen nem engedtem az árból). 

Úgyhogy döntöttem - átírtam a hirdetést, levittem az árat egy, az átlagtól már csak minimálisan eltérő szintre. Még mindig drágább, de már közelít - az árkülönbséget pedig bőven kompenzálja az ingatlan állapota (bőven!). A látogatottság hirtelen nagyon megugrott, a telefonszámfelfedések száma néha meghaladta a napi 20 darabot, volt olyan nap, hogy 15 embenél volt lementve a lakás hirdetése. Az innen érkező hívások száma viszont egyik pillanatról a másikra nullára - azaz nullára zuhant.

Egy hét múlva ismét felvittem az árát - utána le - 2 napig csak ide-oda ugráltam az árral. A hirdetés szövegét leegyszerűsítettem, a tényeket pontokba szedtem - csak racionálisan, semmi felesleges duma, semmi ömlengés. A feltett fotók minőségén javítottam (az ingatlan.com lebutította őket, így a világos szoba is sötétnek tűnt!).

Semmi. A látogatószám továbbra is az egekben, a telefonszámfelfedések száma 15 körül. Elkezdtek viszont a többi oldalról hívogatni. Jófogás, Otthontérkép, na meg a Facebook (céltudatosan, zárt csoportokban hirdettem - legtöbbször angolul) - mind a régi áras hirdetésre jelentkezve! Időközben a Google térképre is felkerült az eladó lakás, a már meglévő Facebook oldal mellé készítettem neki külön Google weblapot is (SEO!). Onnan is kerestek. Kb. mindenhonnan, csak nem a fizetős felületről. Úgyhogy unatkozni azért nem unatkoztam - csak még mindig nem láttam, hogy mit kapok a pénzemért - a konverziós ráta 0.0 volt.

Újra átírtam a hirdetést.Újra kihangsúlyoztam a lakás érzelmi hátterét. Hívások száma: nulla! Az ingatlan.com-ról pedig annak ellenére, hogy a csillagokban járt az adatlap nézettsége, a telefonszámfelfedések és a mentések száma, a kutya se hívott. (Kivéve a DH ügynökeit - de ők biztos, hogy adatbázisból zargattak, ennyit kiderítettem és le is tiltattam magam)

Egészen két nappal ezelőttig teljes volt a csend - ám ekkor valaki üzenetben jelezte, hogy nem tudja felfedni a telefonszámom. Írtam az ügyfélszolgálatnak - és csodák-csodája, ismét beindult az üzlet. Ma pl. szó szerint teltház lesz.

Ráfoghatjuk a hívásmentes időszakot erre a vélt vagy valós problémára, de ez persze nem igaz, bármennyire jól is hangzana - valószínűleg egyszerű véletlenről beszélünk. 2 napja ugyanis mást is csináltam a sikeres online hirdetés érdekében:

- Beletörődtem, hogy a magas árhoz sok turista jár - a valódi érdeklődők valószínűleg csak reálisan árazott ingatlanokat nézegetnek, ahol nyilvánvaló, hogy irreálisan nagy alkura lenne szükség, kikerül a képből. Reálisan kell beárazni a lakást, beletörődve, hogy a felújításba beleölt hatalmas pénz soha nem térül meg - max. eladhatóbbá teszi a lakást. Az ár még mindig tükrözi, de már csak jelképesen.

- Mivel rájöttem, hogy a lakás eladásának az útjába elsősorban az áll, hogy teljesen üres (nincs benne se konyha, se bútor), az emberek 90%-a viszont képtelen elképzelni berendezve, új alaprajzot készítettem, és végre normálisan "berendeztem" a lakást. 3D-ben természetesen, 2D-s mórickarajz eddig is volt. Én azonnal beköltöznék.

- A hirdetés elejére kiírtam, mikor lehet legközelebb megnézni az ingatlant. Kétélű fegyver, de mivel egy berendezés és értéktárgyak nélküli, ám biztonságos házban lévő lakásról beszélünk (a házban odafigyelnek egymásra az emberek), meg mertem kockáztatni. Aznap már konkrétan, ezekre az időpontokra kezdtek érdeklődők jelentkezni. Főleg amikor fogyni kezdtek.

Akkor tehát hogyan növeltem lakáshirdetésem nézettségét? Egyszerűen: az ár csökkentésével.

Az már sokkal jobb kérdés, hogyan növeltem az ingatlant valóban megnézők számát - Képekkel, álmokkal, érzésekkel, érzelmekkel. 

Hogy mi van az ingatlanosokkal? Eddig kettőt engedtem be a lakásba. Az első nagy hiba volt, csalinak használta a lakást, csak az időm rabolta. A második olyan jelöltet hozott, aki még véletlenül sem ilyen lakást keresett, de ő egyrészt szórakoztató volt, másrészt azóta tudom, mi a teendő ha kínai szeretné megvenni a lakást - és még van kettő. Az egyik komolytalan, hetek óta csak arra vár, hogy a jelöltje visszajöjjön a nyaralásból - viszont összesen 600e a jutaléka. A másik állítólag komoly jelöltet hoz 1,4 milláért. Mi a közös bennük? Ők voltak azok, akikkel úgy lehetett megegyezni, hogy egy konkrét vevőre írunk alá egyedi megállapodást úgy, hogy nem hirdethetik sehol az ingatlanom. Max. arra adtam nekik engedélyt, hogy egy, azaz egy darab nevesített vevőjelöltet elhozzanak és neki a lakást a jutalékukkal növelt áron felkínálják - és ez nekik elfogadható volt. A többiekkel egyre gyorsabban "végzek", már csak egy "Ingatlanos? Akkor nem"-re futja a telefonban. 

Az, hogy végül ki és mikor veszi meg, majd kiderül. Szerintem véges időn belül elkel.

Egyébként érdemes megnézni a csatolt képen a statisztikát - egyszerűen brutálisan széles sávban mozognak az ingatlanom látogatói által megnézett lakások árai. Korábban általában 15 előtte, 10 utána volt az arány. Most ez eltolódni látszik. Mintha fogalma se lenne az oldal látogatóinak, hogy mit is keresnek - és, hogy mennyiért (ingatlanturisták? konkurens lakástulajdonosok?).

Mit gondoltok? 

 UPDATE!!!!

Válaszolt az ingatlan.com - az érdeklődő tényleg nem tudta megnézni a lakás hirdetését, mert ha valaki 10-nél több ingatlannál kattint a telefonszámra, akkor a rendszer csak bejelentkezés után mutatja meg neki a többit. Éljenek a fizetős hirdetések - ahol maga a rendszer akadályozza, hogy az érdeklődő eljusson a hirdetőig... (a 10 azért nem tűnik irreálisan magas számnak)